האיום של פינדרוס, דייטש וכהן שהביא את ברקת לעצור הקרנת הסרטים

חלק מהאמירות הנוקשות כלפי ראש העיר היו כי "אנו דורשים מראש העיר לדאוג להפעיל את כוחו ע"מ לוודא שהקרנת הסרטים במינהל הקהילתי במהלך השבת יפסקו לאלתר" כאשר בהמשך איימו השלושה שאם הנ"ל לא יבוצע ידאגו השלושה שמעתה והילך לא יעובר שקל אחד לטובת המינהל הקהילתי בקריית יובל
יוסי צלניקר 2 Comment on האיום של פינדרוס, דייטש וכהן שהביא את ברקת לעצור הקרנת הסרטים

הוא קיבל פרגון על המהלך אפילו מהרב עמאר אבל כעת אפשר לספר איך בדיוק נמנעה הקרנת הסרטים בקרית יובל • המסקנה הראשונה: בשיתוף פעולה מנצחים • המסקנה השניה: כשברקת באמת רוצה, הכל יכול לקרות

פינדרוס וברקת
חלק מהאמירות הנוקשות כלפי ראש העיר היו כי "אנו דורשים מראש העיר לדאוג להפעיל את כוחו ע"מ לוודא שהקרנת הסרטים במינהל הקהילתי במהלך השבת יפסקו לאלתר" כאשר בהמשך איימו השלושה שאם הנ"ל לא יבוצע ידאגו השלושה שמעתה והילך לא יעובר שקל אחד לטובת המינהל הקהילתי בקריית יובל
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במהלך סוף השבוע האחרון קיבל ראש עיריית ירושלים ניר ברקת פרגון רב אודות הצלחתו בעמידה האיתנה בסאגת חילולי השבת והקרנת הסרטים במנהל הקהילתי בקריית יובל, כאשר השיא היה בתפילת הבוקר בבית הכנסת הגדול כשרבה הראשי של העיר ירושלים הראשל"צ הרב שלמה משה עמאר שיבח במילים חמות את ראש העיר לעיניי קהל ההמונים.

כעת שהעניינים מאחרונו הגיע הזמן לספר את הסיפור המלא. מאחורי הקלעים החלו לפעול לאחרונה שלושת סגני ראש העיר מהסיעות החרדיות, שהחליטו כי יחד ישיגו את המטרה המבוקשת והיא איסור הקרנת סרטים ברוב עם במתנ"ס הקהילתי בשכונת קריית יובל. ראשון היה מי שנכנס לתפקיד רק לאחרונה יצחק פינדרוס, השני הוא מחזיק תיק החינוך בעירייה צביקה כהן, ואחרון – יוסי דייטש.

השלושה פעלו בקצב מוגבר ובאחידות מדהימה במטרה למנוע את הקרנת הסרטים בקריית יובל במהלך השבת, וזאת לאחר שכל ההפגנות, השיחות והבקשות בעניין לא הועילו, החליטו השלושה כי לא נותרה ברירה אלא לבקשה מאוחדת של החברים בתוספת איום מפורש כי אם לא יאושרו הדברים אזי לא יינתן תקציב למנהל הקהילתי.

השלושה, שמחזיקים בתיקים חשובים ובעלי החלטה בכל הנוגע לתקציבים קהילתיים פנו בזו אחר זו לראש העיר במטרה לעצור את הגלגל, כשהשיא היה ביום חמישי בלילה, אז פגש ראש העיר שניים מהם בשמחת השבע ברכות של הראשל"צ הרב יצחק יוסף, שם הפצירו בו צביקה כהן ויוסי דייטש כי חייבים להגיע לסיומה של הפרשה ע"מ לאשר תקציבים למנהל הקהילתי. שעה לאחר מכן פגש ראש העיר ביצחק פינדרוס שאמר לו את אותם הדברים, כאשר עוד קודם לכן ביום רביעי בישיבת המועצה הסוערת הפצירו בו השלושה שוב.

חלק מהאמירות הנוקשות כלפי ראש העיר היו כי "אנו דורשים מראש העיר לדאוג להפעיל את כוחו ע"מ לוודא שהקרנת הסרטים במינהל הקהילתי במהלך השבת יפסקו לאלתר" כאשר בהמשך איימו השלושה שאם הנ"ל לא יבוצע ידאגו השלושה שמעתה והילך לא יעובר שקל אחד לטובת המינהל הקהילתי בקריית יובל.

ואכן, למחרת החליט ראש העיר לשים סוף להקרנות הסרטים ושעות אחדות לפני כניסת השבת פרסמה הנהלת המינהל כי בהצבעה שנערכה הוחלט לאסור הקרנת סרטים בשבת עד להודעה מוקדמת.

חברי מועצת העיר מהמפלגות החרדיות השונות סיפרו הבוקר לאתר 'קול חי' כי "מדהים לראות מה קורה שיישנו שיתוף פעולה בין הסיעות השונות, נקווה שאחדות מעין זו תימשך בעוד דברים הנוגעים למגזר החרדי ולטובתו".

חבר מועצה אחר מטעם סיעת שס אומר כי "עכשיו כולם יכולים לראות איך הדברים נתונים בידי ראש העיר שלנו, וכשהוא רוצה הוא הכי טוב לחרדים".

מלשכת ראש העיר נמסר כי דעתו של ראש העיר בנושא ידועה זה מכבר.



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    לא מצליחה להבין….
    קרית היובל זאת שכונה מתחרדת, לא?
    למה שלא יוקרנו סרטים בשבת לחילונים?
    למה באמת שהחרדים שהגיעו לשכונה יחליטו בשביל החילונים שקדמו להם?
    ועוד אח"כ נרצה שיקבלו אותנו בשמחה בשכונות\ ערים מעורבות…
    ירושלמים! תלמדו מהתל אביבים איך גרים בשכנות יפה, תוך כדי כבוד הדדי, ולא מתוך כפיה.
    תנסו להבין קצת את הצד שלהם. מגיעים חרדים, עם כל השונות שלהם, ועוד משנים להם את הסדרים שהם רגילים ורוצים בהם.
    למה???

  2. 1

    לא מצליחה להבין…
    קרית היובל היא שכונה מתחרדת, לא?
    למה חרדים, שמגיעים לשכונה חילונית, אמורים לכפות את דעותיהם על התושבים החילונים (שקדמו להם)
    ועוד נרצה שירצו אותנו אח"כ בשכונות וערים מעורבות…
    לכו ותלמדו מהתל אביבים, איך אפשר לחיות בשכנות יפה, מתוך כבוד, ולא מתוך כפייה של עצמנו עליהם
    למה מפריע לך שהם יוצאים לסרט במרכז הקהילתי בשבת? זה חדש לך שזה הבילוי שלהם בשבת?
    חשבת שאתה מגיע לגור במאה שערים? צריך לקחת את זה בחשבון כשמגיעים לגור בשכונה מתחרדת

    נשגבה מבינתי, כל הסאגה הזאת…